ЦЕНОРАЗПИС НА СИСТЕМНИЯ АДМИНИСТРАТОР

 

 


ЦЕНИ НА СИСТЕМНИЯ АДМИНИСТРАТОР.

Проверете ги преди да позвъните да питате как да прочетете маймуните в E-mail-а си

Обаждате се за да питате дали тази ценова листа е истинска ))))
( Ако изобщо ви хрумне да зададете този въпрос по-добре не четете надолу ) € 40

Обаждане с въпрос € 10
Обаждане с тъп въпрос € 20
Обаждане с тъп въпрос, като при това не можете точно да обясните проблема € 30
Да настоявате, че аз съм некомпетентен защото не мога да разбера за какво точно става въпрос от неясните ви обяснения € 1000
Задаване на въпрос, чийто отговор е в HELP - а € 10 ( трябва да е повече ! )
Да ме питате трябва ли ви модем за да влезете в Интернет € 20 независимо от отговора
Да ви задам въпроса "Какъв Windows ползвате?" и да ми се наложи после да употребя фразата "Виждате ли в долният ляв ъгъл едно квадратче , на което пише [Start] ?" € 20
Да ви обяснявам, че има разлика между e-mail адрес и потребителско име, и че в общия случай двете неща нямат много общо - € 30
Да ми кажете, че не съм прав да ви спирам accounta, защото сте закъснели с плащането само 3-4 дни пък и сумата е някакви мижави € 25 € 25 + лихви
Да ме питате защо не можете да се свържете към интернет и да отговорите на въпроса ми "Включен ли е външният ви модем ?" с плахото " Ама досега никога не съм го включвала и всичко си работеше" € 20 + цената на силно успокоително
Да питате трябва ли да се свържете към нас за да прочетете mail-a си € 20
Да ми обясните, че не трябва да ви взимам € 20 за посещение на място, защото живеете близо до офиса ми € 25
Да извикате някой приятел да ви преинсталира Windows-a, след което да ми се обадите да ми съобщите жизнерадостно, че интернет услугите ни не работят, а вие нищо не сте правили. € 25
Да твърдите това след като съм дошъл на място и съм се уверил, че някой е инсталирал Windows 95 на мястото на Windows for Workgroups, и вие просто не сте забелязали € 150 + цената на успокоителните
Да твърдите, че сте достатъчно компетентен да си настроите сам системата и не виждате защо трябва да дадете €20 за да дойде човек да ви направи настройките, след което да прекарам 20 минути на телефона в безуспешни опити да ви обясня що е то TCP/IP и с какво се то яде. € 40
Да ми заявите, че искате e-mail адрес на кирилица, защото ще си пишете с хора от Русия € 50 + цената на куршума.
Да ме питате каква е разликата между комутируем достъп и наета линия € 5
Да ми заявите, че достъпът е бавен, защото сте се опитали да свалите едно филмче дълго само 5 минути и затова са ви били необходими поне 10. € 15
Да ме помолите да върна e-mail съобщение, изпратено от вас преди 3-4 дни или ако не мога то поне да се обадя на получателя и да му кажа, че не сте искали да му го пращате € 200
Да ме помолите да ви отворя пощенската кутия, да прочета съобщенията и ако има нещо интересно да ви го пратя по факса, защото нямате време да се занимавате с глупости € 500
Да ми Forward-нете съобщение написано на кирилица, което не се чете и да ме обвините, че системите ни не работят, защото нищо не можете да прочетете € 100
Да ми се обадите и да ми крещите, че не можете да влизате в интернет, и след като съм рестартирал подред всички рутери да споменете бегло, че сте абониран само за електронна поща. € 100
Да настоявате, че въпреки това не съм прав да не ви давам достъп до интернет € 150
Да твърдите, че модема ви е супер ( цели € 15 сте дал за него ) и въпреки това не задържа връзка повече от 30 минути € 50 + цената на нов модем
Да ме карате да слушам обяснения от вида "Значи отивам с мишката върху онова червеничкото и там преди имаше едни такива, върху който можеше да се цъка, а сега има едни други и те са кръгли" € 50 / час
Да искате някой да дойде безплатно в офиса ви за да оправи бозата, останала след вашото любознателно цъкане с мишката € 20
Налага ми се да изслушам обяснение на тема Интернет пазар в България и как трябва да внимавам в отношението си към вас, защото вече сте сменил 4-5 доставчика, които са се правели на важни и са ви затваряли телефона само като ви чуят името. € 20 + цената на усилието да ви затворя телефона
Да дойда до офиса ви, след като много нервно сте се обадили по телефона за да кажете, че никакъв интернет нямате и да установя, че са ви прекъснали телефонната линия на модема, поради неплащане € 25
Да ме извикате в офиса ви защото имате проблем с електронната поща и на място да установя, че всъщност сте искали да питате как точно се пуска компютъра, който сте купили вчера "от една друга фирма" € 20 + транспортните разходи + цената на курс за копютърна грамотност
Да ми се обадите с проблем след като вече веднъж съм го решил € 100
Да се опитвате да ме убедите, че не вие се бъзикате със софтуера, а нещо при мен не работи и точно това ви е проблема € 200
Искате да дойда пеша до сградата ви за да реша проблема € 5 / стъпка
Настоявате да дойда в друг град за да реша проблема € 50 / км + бензина
Прекъсвате ме, докато аз се опитвам да реша нечий друг проблем € 45 / час
Висите ми на главата и се опитвате да ме накарате да дойда с вас веднага € 50 / час
Очаквате да ви кажа как точно съм решил проблема € 50
Идвате да ми кажете, че нещо, с което се занимавам в момента не работи € 70 / час
Искате да оправя нещо, което съм ви оправил вчера € 75 / час
Занимавате ме с глупости, докато в стаята ви има друг системен администратор € 150 / час
Да ме накарате да се завлека до офиса ви, а вие да си тръгнете веднага след като затворите телефона. € 1500
Обаждате се с проблем, който "всички в офиса имат" и който "спира цялата работа". Не сте там когато се пребивам от бързане за да дойда, а никой в офиса не чувал за проблема. € 1700
Правите си сам диагностика на проблема и ме информирате какво точно да направя € 150
Вдигате ми кръвното като сам правите нещо, което съм ви казал да не правите € 300
Оправям ви "счупената" мишка с mousepad € 25
Оправям ви "счупената" мишка като изчиствам ролките € 50
Оправям "счупеният " ви принтер като му слагам тонера € 35
Оправям ви "счупеното" КАКВОТО И ДА Е като натискам копчето за включване € 250
Да ви обясня, че не можете да влезете в определен сървър защото нямате account там € 10
Да си забравите паролата, след като лично съм ви я татуирал на показалеца € 25
Инсталирате си нещо на компютъра без да ме питате може ли € 100 / нещо
Обръщате се към мен за поддръжка на нещото € 150 / час ( независимо дали съм чувал или знам как работи нещото)
Разкливате Кока Кола върху клавиатурата € 25 + цената на клавиатурата
Разливате Кока Кола върху монитора € 50 + цената на монитора
Загубвам 30 минути да се опитвам да си преставя какъв точно е проблема ви и още 5 за да ви обясня как да го решите и накрая да чуя "А-а-а и в онази малка кутийка, която изскочи пишеше да направя точно това" € 40
Налага ми се да използвам фразата: "Ние може би не сме най-правилните хора, с които да говорите за това. Защо не се обадите на номера написан на кутията, в която сте купили това" € 55
Налага ми се да ви обърна внимание на нещо написано на стената с петсантиметрови букви € 15
Ако аз съм написал нещото € 45
Да ми се обадите за бавна връзка с FTP, WWW сървър, на който има MPEG архив, като сървъра се намира в северно тамбукту - € 25
Да ми се обадите за това повече от веднъж € 50
Да се занимавам с потребител, който се е самопровъзгласил за по-умен от мен, но ми се обажда по 2 пъти на ден за помощ € 100 / час
Да се занимавам с неграмотни компютърни любители/ентусиасти € 125 / час

Някои от точките са взаимствани от англоговорящи колеги и са преведени за ваше улеснение

 

Съвети към клиентите за правилно „усвояване” на ценното време и отношението им към Системния Администратор.

- Никога не записвайте съобщения за грешки! Просто натискайте „ОК” или рестартирайте компютъра - СисАдмина обича да отгатва какво точно е било съобщението за грешка.

- Когато говорите за своя компютър използвайте думи като „сандък” или „кутия”

- Когато получите по електронната поща ЕХЕ - файл, незабавно го отворете - СиСАдмина обича периодично да се уверява, че антивирусните програми работят безотказно.

- Когато изпращате на някого документ, изобщо не берете грижа с какви програми работи компютъра на получателя.

- Когато СисАдмина ви каже, че веднага пристига, не се колебайте да изключите компютъра си и да отидете на кафе. За него няма да е никакъв проблем да си спомни вашата парола.

- Когато СисАдмина ви изпрати писмо с гриф „СПЕШНО!” и „ВЗЕМЕТЕ МЕРКИ”, веднага го отделете за после. Най-вероятно Админа просто проверява възможностите на новите функционалности на пощата.

- Когато СисАдмина обядва или пие кафе, без притеснения можете да влетите и да го засипете с проблемите си - разбира се, очаквайки отговор на момента. СисАдмина живее само за да ви обслужва и винаги мисли само за поправка на компютри.

- Когато СисАдмина излезе да пие вода или просто се разхожда на чист въздух не се колебайте да го спрете и да му зададете въпрос за компютри. Единствената цел на неговата разходка вероятно е да обсъжда онези служители, които нямат електронна поща или им е повреден телефона.

- Когато не работи копирната машина, повикайте СисАдмина. Та нали и това е електроника…все пак.

- Когато персоналният ви компютър у дома съобщава „Няма Връзка” - позвънете на СисАдмина. Той дори може да решава проблеми направо по телефона - от разстояние.

- Ако вашият личен компютър е повреден, го оставете на бюрото на СисАдмина. БЕЗ ИМЕ! БЕЗ АДРЕС! БЕЗ ТЕЛЕФОН! И да знаете - СисАдмина обожава мистификации.

- Когато СисАдмина ви обяснява по телефона промяна в настройките, спокойно можете да четете вестник. В крайна сметка СисАдмина не е имал пред вид, че вие ще трябва да ги правите - той просто харесва собствената си реч.

- Когато фирмата ви организира обучение, свързано с ъпгрейдването на операционната система, не се нагърбвайте и с тази тежка работа. Та нали за това е СисАдмина - ще помогне!

- Когато принтерът не печата, моментално дайте нова команда за печат - и така не по-малко от 20 пъти… Нали тези команди някак си мистериозно изчезват в небитието.

- Не използвайте справки! Справките са само за тези, които не съобразяват… Не е ли така?!

- Ако посещавате вечерни курсове по информатика, не се притеснявайте да демонстрирате повишената си компетентност като обновите всички свои и на колегите си системни драйвъри (?) СисАдмина ще ви е много благодарен за перфектната работа, когато му се наложи да остане до 2-3 часа след полунощ да я оправя.

- Когато СисАдмина поправя компютъра ви до 2 без 15 следобед, не се притеснявайте да ядете хамбургер пред очите му. Той работи по-добре, когато му се вие свят от глад!

- Когато СисАдмина ви попита дали сте инсталирали някакви нови програми - излъжете. На кой му пука, че те са на компютъра ви, нали?!

- Ако фотографията на любимото ви куче пречи на кабела на мишката, вдигнете монитора и вкарайте кабела под него. Тези фини кабели за мишки са разработени така, че да издържат 20 килограмов монитор.

- Ако някой от клавишите на клавиатурата ви не работи, с чиста съвест упрекнете СисАдмина, че не ви е осигурена нова клавиатура! Че да не би да е ваша вината, че межди клавишите е пълно с засъхнали парченца от кифла, чипс и лепкави петна кетчуп.

- Когато видите съобщение „СИГУРЕН ЛИ СТЕ?” , натиснете „ДА” възможно най-бързо! Мамка му, та нали ако не бяхте сигурен, нямаше да го правите!

- Съвсем спокойно може да казвате - „Аз нищо не знам за тия компютърни простотии”. СисАдмина изобщо не се притеснява, че наричат професионалната му компетенция „простотия”.

- Когато трябва да се сложи хартия в принтера, повикайте СисАдмина! Да сменя хартия - това по правило е неговата обслужваща функция. И както препоръчват Хюлетт Пакард и Лексмарк, тази работа трябва да се върши само от дипломирани компютърни специалисти с мнооого свободно време.

- Когато получите 130- мегабайтов файл с филм, го разпратете на всички като спешно съобщение. СисАдмина е осигурил достатъчно дисково пространство и процесорни мощности на пощенския сървър специално за такива важни неща.

- Когато имате голям файл за разпечатване изобщо не е нужно да го разбивате на части. Ами ако някой открадне една всички 427 страници от така важната таблица в Excel.

- Когато в неделя сутрин срещнете СисАдмина в кварталната бакалия му задайте служебен въпрос. Той работи 24 часа в денонощие, 7 дни в седмицата - дори и когато си купува тоалетна хартия и кучешка храна.

- Ако вашият син е студент по информатика го водете през почивните дни да използва служебния компютър! Така СисАдмина винаги ще е наблизо и ще помогне, когато краденото копие на Visual Basic 6.0 се срине и унищожи базата данни в Access.

- Когато донесете на СисАдмина новия си домашен компютър с неизвестна марка за безплатен ремонт, не забравяйте да го предупредите колко спешно трябва да го поправи, за да можете отново да играете Counter Strike! СисАдмина ще се заеме веднага, тъй като и без друго има доста свободно време в офиса! Така или иначе всички знаят, че единственото което прави е по цял ден да рови из нета!

- Никога не благодарете на СисАдмина! Той обича да поправя разни неща и да получава за това заплата!

Подпис: СИСТЕМНИЯ АДМИНИСТРАТОР

Ще дойдат и добри времена "Вервайте ми" ! ....

 

фокус.бг в-к Стандарт

 

©2007 DSS_CO фокус.бг в-к Труд в-к Борба в-к Янтра Днес в-к 7 дни спорт в-к Еврофутбол в-к Обяви Радио Драик Радио Проверка сметки Ел. Енергия ВиК Йовковци БТК БТК-указател БДЖ-разписание Булсатком ITV Partner АБВ Маил.бг М-Тел Глобул Вивател НОИ Техномаркет Метро Практикер Гугъл Асталависта Безплатна зона Програми Филми инфо Серийни номера Драижери хакер хакер ел.схеми ел. схеми Млад конструктор Неомонтана разработени схеми Касперски За GSM Радио Цитати ТВ програми НК "ЖИ" ЖПС ГО Замунда Арена Фрии Ежро Нет Музика Музика Суб Веселба Интерпол ФБР Компютри Клипове Охобохо CD и DVD За GSM МСА САТ Новосто по спътници Новости по спътници сат KEY